Knižní klub - předvánoční varování
Před nedávnem jsem psala článek o své zkušenosti s Knižním klubem. Pokud jste ho četli víte, že jsem celkem dlouho byla spokojeným členem. V poslední době však mé nadšení z členství opadlo - ráda bych své peníze věnovala do knih, které skutečně chci, knih, které jsou kvalitně zpracované a ráda je zařadím do své knihovny. A ty z KK mezi ně už tolik nezapadají (výjimky se samozřejmě najdou). Zkrátka jsem se na své cestě posunula jiným směrem, nechci být členem něčeho, co má sice spoustu výhod, ale podmíněných a "vnucujících se". Každý má právo odejít, ne?
Dostala jsem docela slušnou facku - dlouho jsem žila v bublině, ve které se KK zdál jako seriózní a slušný klub. Jde přeci o knihy. Eh. Jsem občas vážně dost naivní. Pod článkem se sešlo dost vašich reakcí a (ne)překvapivě z nich KK nevyšel příliš lichotivě. Ráda bych zde citovala Eskandriel: "Bohužel to není první negativní zkušenost, kterou slyším o KK, vlastně si nevzpomínám na jedinou dobrou, takže je někde něco asi špatně."
KK se na svých stránkách chlubí, že je největším čtenářským klubem na českém trhu s více než dvacetiletou tradicí, že zaujal přes milion čtenářů a v současné době má dvě stě tisíc členů. Působí to docela dobře, že?
Připojte k tomu sympatickou starší paní, která vám členství nabízí během vašeho brouzdání knihkupectvím, a nenapadne vás (pokud ano, gratuluji vám, ušetříte si spoustu nepříjemností) za tím hledat něco zákeřného.
Jelikož se blíží Vánoce, bude těchto "lovkyní duší" nejspíš víc než dost. Proto bych vás chtěla varovat, než se jim upíšete k něčemu, čeho byste později mohli litovat. Nenechte se ošálit milým úsměvem a slibovanými slevami.
Knižní klub není prozákaznicky orientovaná firma. Než cokoliv podepíšete, přečtěte si to - já vím, to by měla být samozřejmost, ale každý je občas příliš důvěřivý. Každý z nás občas udělá v životě pěknou hloupost.
Slušnou a vstřícnou firmu poznáte podle toho, že ve vás nevyvolává pochybnosti. Že vám dá pocit jistoty, ne pocit, že balancujete na tenkém provaze nad hlubokou propastí. Váží si svého zákazníka - a to natolik, že ho nechá i odejít. Podmínky má jasné, napsané tak, že si je nemůžete vyložit jinak. Dozvíte se vše - nejen "výhody a chválu". Slušná firma navíc nevytváří nátlak na důvěřivost lidí.
Pokud nejste milovníky knih KK a nemusíte mít doma každou jejich novinku, do KK se nepřihlašujte. Nevyplatí se vám to. Ponechte si svobodu v nákupu knih. Žádná sleva nestojí za to, abyste byli jako rukojmí někoho, kdo si vás neváží.
![]() |
Každý má právo odejít, ne? |
Dostala jsem docela slušnou facku - dlouho jsem žila v bublině, ve které se KK zdál jako seriózní a slušný klub. Jde přeci o knihy. Eh. Jsem občas vážně dost naivní. Pod článkem se sešlo dost vašich reakcí a (ne)překvapivě z nich KK nevyšel příliš lichotivě. Ráda bych zde citovala Eskandriel: "Bohužel to není první negativní zkušenost, kterou slyším o KK, vlastně si nevzpomínám na jedinou dobrou, takže je někde něco asi špatně."
![]() |
Share your testimony... |
Připojte k tomu sympatickou starší paní, která vám členství nabízí během vašeho brouzdání knihkupectvím, a nenapadne vás (pokud ano, gratuluji vám, ušetříte si spoustu nepříjemností) za tím hledat něco zákeřného.
Jelikož se blíží Vánoce, bude těchto "lovkyní duší" nejspíš víc než dost. Proto bych vás chtěla varovat, než se jim upíšete k něčemu, čeho byste později mohli litovat. Nenechte se ošálit milým úsměvem a slibovanými slevami.
Knižní klub není prozákaznicky orientovaná firma. Než cokoliv podepíšete, přečtěte si to - já vím, to by měla být samozřejmost, ale každý je občas příliš důvěřivý. Každý z nás občas udělá v životě pěknou hloupost.
Slušnou a vstřícnou firmu poznáte podle toho, že ve vás nevyvolává pochybnosti. Že vám dá pocit jistoty, ne pocit, že balancujete na tenkém provaze nad hlubokou propastí. Váží si svého zákazníka - a to natolik, že ho nechá i odejít. Podmínky má jasné, napsané tak, že si je nemůžete vyložit jinak. Dozvíte se vše - nejen "výhody a chválu". Slušná firma navíc nevytváří nátlak na důvěřivost lidí.
Pokud nejste milovníky knih KK a nemusíte mít doma každou jejich novinku, do KK se nepřihlašujte. Nevyplatí se vám to. Ponechte si svobodu v nákupu knih. Žádná sleva nestojí za to, abyste byli jako rukojmí někoho, kdo si vás neváží.
Pokud chce někdo odejít, udělá to stejně - a je jedno, kolik klacků mu budete házet pod nohy. Ovšem pro pověst firmy je rozhodně lichotivější, když své zákazníky nechá odejít alespoň částečně spokojené, s vědomím, že mohli. Tím, že si budete někoho držet vynucením docílíte akorát toho, že se postará o to, aby lidé, na kterých mu záleží, s takovou firmou nikdy nepřišli do styku.
Komentáře
Okomentovat